Thursday, April 19, 2007

pendietan berformula....:D

lama betul x update!.. ececec..gerun x baca tittle tuh?...siyes tul..ni ha start dari 1 April until now aku on diet..:D... alhamdulilah...berat aku dah turun 7 kg...amazing kan?...dari 57kg now aku dah 50kg..that's mean aku kene turun lagi 3kg lagi utk get my ideal weight...bole ke?...of kos ler bole..insyallah..aku rasa bole kut sebab my wedding pon lagi sebulan je lagi...ekceli aku ada amik ubat brand NPbagus..penah x dengar?...tp aku xde la bergantung kat NP tu je..pagi aku amik sekeping roti berserat ke...nasi lemak,roti canai mmg aku haramkan dah..hehehe..!.. lunch lak aku makan buah-buahan je...pastu sebelom malam aku amik roti or apa2 je la janji makanan tu x berat sgt..tp mmg malam x makan lansung...nasik lak aku mmg x amik masa minngu pertama...then minggu ke 2 aku amik 3 hari sekali ke..now,aku amik gak hari2 tp just take a 1 spoon je...takpon ratah je lauk tu..and selama aku berpantang tu mmg aku minum air masak je.nak terkencing tu x yah ckp la...dah x larat nak ke toilet dah..tp kan..dengan tu la makanan kita cepat dihadamkan..proses pembuangan pon lancar..cece..mcm doc lak aku ni..nasi kalo makan pon sekali sehari..lebey2..takmo dah...tp ok la...rasanya i can decipline myself until now...ubat tu lak aku dah stop..so,aku amalkan pendietan aku je la...kalo b4 this aku main hentem kromo je apa yg nak makan..skang aku lebey berhati2..today i'm wearing kebaya pon dah longgar...so,aku nak tunggu turun lagi 3kg..bole ke x?...tunggu....:D..

No comments:

Post a Comment